Seniora Key Account Managers, kundservicemedarbetare och en marknadschef. Detta är ett axplock av de roller som Infinity HR har tillsatt hos REIREI. Det är ett samarbete som präglas av hög kompetens, lyhördhet och snabb respons – med fokus på att uppfylla ett omfattande behov.
Det familjeägda företaget REIREI grundades år 2011 och har alltid haft en tydlig vision: att underlätta vardagslivet för småbarnsföräldrar med hjälp av kvalitativa baby- och barnprodukter. Bakom företaget står Monica och Anders Landberg, som tillsammans har byggt upp ett företag som distribuerar både etablerade och nya varumärken till hela Norden.
Hög kompetens är essentiellt för företagets väg framåt
Att ge företaget rätt förutsättningar för fortsatt tillväxt är av största vikt. År 2020 hade REIREI 13 stycken anställda och under det gångna året har de gjort en omorganisering och tillsatt nya roller. Idag, vid början av 2022, är de 20 stycken – mycket tack vare det goda samarbetet med Infinity HR.
– På REIREI har vi som mål att rekrytera så hög kompetens som möjligt och växa med medarbetare som tillför värde i form av både personlighet och kunskap. Här har Infinity HR varit till stor hjälp. Vi har fått hjälp att rekrytera varierande roller – allt från seniora Key Account Managers till kundservicemedarbetare. 2021 års omorganisering till trots har vi nått all time high, vilket är ett betyg så gott som något på våra rekryteringar, berättar Anders, personalchef.
En process präglad av lyhördhet
För ett mindre bolag som REIREI är det centralt med rekryterare som förstår verksamheten. Anders valde Infinity HR på rekommendation och ser tillbaka på beslutet med glädje.
– Jag har haft kontakt med både Emil och Mårten. Redan under vårt första samtal noterade jag deras höga kompetens och förstod snabbt att de hade tidigare erfarenhet av att rekrytera hela vårt behov, på alla marknader i Norden. När jag bollade mina tankar förstod de precis vad vi var ute efter. Jag är genuint tacksam över vårt samarbete!, berättar Anders.
Något Anders menar har fungerat extra bra är rekryteringsprocessens uppbyggnad. REIREI har varit engagerade från start till slut, men har kunnat överlämna större delen av processen för att kunna fokusera på sin kärnverksamhet.
– Det känns fantastiskt att kunna överlåta arbetet på professionella rekryterare, men att samtidigt få vara med och göra det slutgiltiga urvalet. De har försett oss med ett fantastiskt underlag som gjort att vi kunnat tillsätta rätt person på rätt plats. Vi har kunnat välja bland flera lämpliga kandidater, och det är ett optimalt utgångsläge vid rekrytering!, avslutar Anders.